miercuri, 25 septembrie 2019

De ce sa alegi o lucrare de artă pentru locuinta sau pentru firma ta ?


Un apartament sau o casă sunt un simplu „spatiu de locuit”. L-as compara cu o cochilie. Deja unii dintre voi stiti mai multe despre expozitia mea numita "In cochilie".
Am vazut unele locuinte amenajate cu foarte multi bani,  care arata sec. Scump, de caliatate, dar sec, plictisitor chiar. Unul dintre motive era lipsa oricarui obiect de arta.
 Imi place minimalismul si ideea „less is more”. Dar cred ca moda aceasta poate sa omoare uneori sufletul unei case.Doar obiectele decorative si designul nu reușesc să dea un ton personal spațiului. Este posibil să simți că locuiești într-o cameră de hotel.
Eu cred ca atunci atunci cand aduci arta, sub orice forma,  în locuinta ta, îi dai personalitate și devine „ acasă”




Sursa foto https://www.kxan.com

Incepe sa iti reflecte personalitatea si stilul si locuinta devine „completa”.
Intotdeauna am crezut si am simtit ca arta poate schimba viata oamenilor si poate influenta, in bine sau in rau.
In stransa legatura cu ce am scris pana acum este ideea lucrarilor de arta in spatiile de lucru.




Sursa fotografiei  https://authenticluminaire.com

Exista un studiu recent, din 2018, pe care l-am gasit intr-un articol .
Un studiu initiat de organizatia Affordable Art Fair , in parteneriat cu YouGov, are niste rezultate interesante. Studiul s-a realizat in randul angajatilor la companii din Marea Britanie.

1.       50 % dintre angajati spun ca nu exista lucrari de arta in spatiile unde lucreaza.
2.       O treime ( 29 % dintre ei ), cred ca lucrari de arta ar trebui instalate in spatiile unde isi desfasoara munca pentru imbunatatirea productivitatii ( arta fiind preferata altor activitati propuse : mese de ping pong sau fotolii de relaxare)
3.       27 % dintre angajatii care au lucrari de arta unde lucreaza, spun ca ii fac mai fericiti, in timp ce 21 % spun ca ii face sa se simta mai linistiti.
4.       Puterea artei nu se limiteaza la cresterea productivitatii. Aproape o cincime dintre angajati au afirmat ca lucrarile de arta in spatiile de lucru stimuleaza discutiile creative, sesiunile de brainstorming si ajuta la rezolvarea problemelor.
      (sursa studiului : https://www.housebeautiful.com )

Mi-ar placea sa aud ca se fac asemenea studii si in Romania.Cred ca ar fi extraordinar sa vezi lucrari de arta in locuri in care nu te astepti. In Israel, in Rishon LeZion, unde am fost in anul 2013( in cadrul proiectului si expozitiei Art Connections) , in cladirea Primariei am vazut o multime de lucrari expuse pe pereti la toate etajele. Aveau expozitii temporare care se schimbau periodic. M-a entuziasmat sa vad asta ! Arata ca un spatiu viu si mai putin ca un spatiu oficial si rece.

Asadar, daca vreti sa gasiti lucrari de arta originale, pe care sa le expuneti acasa sau la firma voastra, este destul de simplu : 
- Cumparati lucrari de arta de la artisti romani,  sunt foarte multe lucrari de arta de cea mai buna calitate disponibile.
 - Preturile lucrarilor originale in Romania sunt aproximativ cu 75 % mai mici ca in alte tari din Uniunea Europeana ! 
- Gasiti arta de calitate, romaneasca, in galeriile de arta ( nu si in Brasov ) si in spatiile neconventionale unde se organizeaza expozitii ( asta este valabil si pentru Brasov).
- Intrati pe site-urile artistilor sau cautati-i pe Facebook si Instagram. Vor fi incantati sa castige noi "followers" !


Lucrarile mele le puteti vedea pe Facebook si pe Instagram /agata.secelean.art. 



Niciun comentariu:

Despre copii, etapele de dezvoltare si artă

  Un post mai atipic pentru blogul meu. Am ales sa scriu asta fiindca de curand am inceput un curs de artă pentru copii și am cu ocazi...