joi, 12 decembrie 2019

Ce punem pe pereti in camera copilului Partea I

Am ajuns cu povestea la camera copilului. Sunt sigura ca ati vazut si voi unele camere de copii aranjate si colorate neinspirat. La fel si locuri de joaca pentru copii. Este un subiect care ma preocupa fiindca am un baietel si m-am tot gandit ce sa aleg pentru camera lui.Bineinteles, asta pana cand isi impune el preferintele.
Desenele  foarte colorate pe perete in camera copilului pot sa obosesca privirea si sa dauneze chiar concentrarii.  Culorile au puterea sa inspire, sa agite, sa te aline, sa iti schimbe starea. Importanta alegerii culorilor potrivite pentru camera copilului nu ar trebui subestimata.Mai ales ca ei, copiii, sunt foarte sensibili la impactul culorilor.
Cred ca spatiul camerei copilului este cel mai bine sa fie aerisit, cu putine picturi pe pereti, fara culori violente.
Receptarea culorilor si influenta lor depinde si de experienta anterioara  si de cultura noastra . Este important sa ne ghidam si dupa culorile lui preferate, copii isi formeaza niste preferinte foarte devreme.

                                                       sursa foto : www.warehousemold.com



           Sensibilitatea copilului la culori este influentata in timp si de desenele si culorile din camera lui. Culorile puternice, agresive ii vor forma o sensibilitate distorsionata. Nu va mai aprecia tonurile de culoare mai grizate, amestecurile de culori, tonurile mai stinse, pastelate, daca este inconjurat de culori agresive, primare, tipatoare.
Oamenii de stiinta au descoperit multe lucruri despre influenta culorilor asupramintii si corpului nostru .
Culorile calde – Rosu (folosit doar ca accente ), oranj, galben, rozul, tonurile calde de bejuri si marouri.
Toate culorile enumerate mai sus se potrivesc in camera copilului diluate mult cu alb pe suprafetele mari . Le puteti folosi ca baza pentru culori mai indraznete adugate ca accente pe suprafete mici sau obiecte mici. Si unele nuate de verde deschis sunt calde. Depinde cat de deschise sunt si de cat galben au in compozitie.




                        sursa: https://www.etsy.com/listing/683311064/australian-animal-nursery-decor-nursery
          Culorile calde inspira bucurie, confort si tihna majoritatii oamenilor. Pot da senzatia de intimitate celor mici. Tonurile de bej de exemplu pot fi folosite la fel, ca baza, pe suprafete mari .
          Mai jos este o plansa haioasa despre influenta culorilor . In articol am facut referire si la idei citite aici : https://www.houzz.com/magazine/kids-room-colors.
            Data viitoare, despre culorile reci si alte ganduri ale mele legate de camerele copiilor.
Astept sa imi scrieti cum ati decorat camera copilului si ce credeti depre ideea de a expune tablouri sau printuri in aceasta camera.

            Pe mine ma gasiti tot timpul aici:  www.facebook.com/agataseceleanartist si aici  www.instagram.com/agata.secelean.art
            
                                                             sursa foto : www.verywell.com

Niciun comentariu:

Despre copii, etapele de dezvoltare si artă

  Un post mai atipic pentru blogul meu. Am ales sa scriu asta fiindca de curand am inceput un curs de artă pentru copii și am cu ocazi...