luni, 25 mai 2020

Cum alegem rama pentru o ilustrație

In perioada acesta, a pandemiei, am fost nevoiti sa petrecem foarte mult timp acasa. Unii chiar tot timpul. In conditiile acestea am vazut pe retelele de socializare ca multi au inceput sa acorde mai multa atentie spatiului in care locuiesc. Au inceput sa redecoreze casa.
Astfel, al doilea capitol pe care l-am scris despre inramarea ilustratiilor si desenelor chiar se leagă cu acest context actual.
Am postat in articol doua fotografii cu lucrari inramate cu si fara passepartout ca sa vedeti diferenta. Prima este fara passepartout si are o rama neagra tip bagheta .




                                                                    sursa imaginii https://ronaldhunter.com
Intai cateva cuvinte despre ilustratii. Ilustrațiile pot fi lucrări independente, nu neaparat ilustratii de carte. De obicei sunt lucrate pe hârtie  sau carton.
De data asta am vrut să scriu despre înrămarea unei lucrări pe hârtie sau carton. În același mod înrămăm și un print de artă sau o fotografie. Sau desenul minunat facut de copil.
Categoria aceasta de rame includ și sticlă. Unele au un strat de plexiglas în loc de sticlă- de exemplu majoritatea celor de la Ikeea. Plexiglasul are avantajul ca are o greutate mai mica, dar in acelasi timp se zgarie mai usor decat sticla in timp.

Aici sunt câteva detalii. În funcție de dimensiune, o fotografie mare poate să arate bine înrămată, fără passepartout.
Lucrarile mici sau de dimensiune medie arată mai bine cu passepartout.
Există cele două opțiuni. Mergeți la un atelier de rame și alegeți acolo din mai multe variante. Aici ca avantaje sunt o varietatea mare de culori și materiale și dimensiunea la alegere .Aici gasim variante de rame de calitate mai buna .In atelierele de rame putem gasi si varianta de geam antireflex daca dorim. De obicei la un atelier de rame gasim o persoana informata care ne poate sfatui ce rama si ce passepartout sa alegem pentru lucrare daca nu suntem decisi.


 sursa imaginii https://abstracthouse.com

Sau alegeți varianta unei rame de dimensiuni standard cu passpartout. Ramele speciale pentru fotografii pot fi folosite și pentru ilustrații sau desene și le găsiți în magazinele mari de bricolaj sau la Ikeea. Aceasta varianta este cea de preferat uneori fiindca le putem comanda online.
Ceea ce mi se pare cel mai important insa este sa alegem rama si passepartout-ul in asa fel incat ele sa fie pe planul doi si sa puna in valoare lucrarea inramata. Este iomportant sa nu observam mai intai frumusetea ramei in detrimentul lucrarii.

Niciun comentariu:

Despre copii, etapele de dezvoltare si artă

  Un post mai atipic pentru blogul meu. Am ales sa scriu asta fiindca de curand am inceput un curs de artă pentru copii și am cu ocazi...