marți, 13 iulie 2010

Scrisoare de protest

Scrisoare deschisa adresata ministrului culturii Kelemen Hunor

de Cosmin Manolescu
coregraf si manager cultural
Fundatia Gabriela Tudor

"Sunt unul din putinii artisti si manageri culturali din Romania care a avut incepand cu 1997 o activitate constanta in directia reformarii sectorului cultural, in transparentizarea si eficientizarea surselor de finantare si modificarea legislatiei culturale conform normelor si standardelor Uniunii Europene. Prin proiectele culturale organizate si prin institutiile noi la crearea carora am contribuit in mod activ am incercat sa ofer o sansa de dezvoltare profesionala noilor generatii de artisti si manageri culturali din Romania, sa sustin creativitatea ca un important vector de dezvoltare culturala si sa contribui la initierea dialogului intre societatea civila si institutiile publice de cultura. Crearea Centrului National al Dansului din Bucuresti, imbunatatirea sistemului public de finantare, lansarea fondului de mobilitate de catre MPCN, modificarea legislatiei pentru scoaterea garantiei de buna executie si acordarea transelor de finantare la semnarea contractelor de co-finantare, lansarea unor burse in management cultural, continuarea singurului program de rezidente artistice din Romania (initiat de Gabriela Tudor cu fonduri publice elvetiene si derulat in parteneriat cu o serie de institutii publice de cultura) reprezinta o contributie majora, rezultat al unei investitii personale continue, la modernizarea si reformarea sectorului cultural romanesc.

Am sperat ca toate aceste actiuni vor duce in timp la crearea unui climat cultural stabil care sa ofere sanse de dezvoltare reale tinerilor artisti si sectorului cultural privat. Cu mare dezamagire am constatat ca acest lucru este aproape imposibil in Romania. In perioada scurta de mandat a dlui. Ministru Alexandru Paleologu – care a fost paradoxal Ministrul cel mai tinar si mai incompentent pe care l-a avut Romania in ultimii 20 de ani, artistii au fost obligati sa devina PFA, cele cateva linii de finantare existente – fondul de mobilitate lansat la initiativa sectorului cultural de dna Mona Musca, si Promocult – au fost amanate sine die, institutii culturale importante au fost desfiintate prin comasare, profesionisti in management cultural au fost inlocuiti cu persoane numite politic, fara a avea experienta in domeniul cultural. Prin modul in care ati decis sa conduceti MCPN si prin deciziile luate recent, dumneavoastra ati continuat sa duceti o politica asemnatoare, indreptata impotriva creatorilor si operatorilor culturali."

Acesta este un fragment al scrisorii deschise a lui Cosmin Nicolescu, coregraf si manager cultural .Versiunea integrala a scrisorii o gasiti aici:

http://www.petitiononline.com/2010scri/petition.html

Mi se pare o initiativa foarte buna. Am citit aceasta scrisoare pe veiozaarte.ro . Eu am semnat petitia. Sper sa o faca si ceilalti care o citesc si cunosc problemele reale semnalate in ea.

Niciun comentariu:

Despre copii, etapele de dezvoltare si artă

  Un post mai atipic pentru blogul meu. Am ales sa scriu asta fiindca de curand am inceput un curs de artă pentru copii și am cu ocazi...