miercuri, 1 iunie 2011

Hong Kong



Manastirea Chi Lin
Manastirea de calugarite Chi Lin
Tocmai ne-am intors de cateva zile din calatoria in China, in Hong Kong si m-am gandit sa postez cateva fotografii alaturi de gandurile mele din timpul expeditiei.
Hong Kong-ul este un oras care te copleseste, te ameteste.
Abia dupa cateva zile de stat acolo incepi sa te obisnuiesti cu privirile curioase si uneori intrigate ale oamenilor de pe strada sau din metrou.Nu au nici o expresie clara cand te fixeaza cu privirile si nu iti dai seama ce gandesc la vederea ta ca european.Oricum, ne-am mirat ca dupa atata timp de prezenta britanica si prezenta strainilor in oras inca esti privit cu insistenta in foarte multe locuri de parca ai fi un animalut ciudat.
Oricum este mai bine decat in Turcia, unde esti masurata ca femeie tot timpul de sus pana jos, barbatii iti prind privirea si iti zambesc gales.
Chinezii nu zambesc.Nu zambesc nici vanzatorii, nici ospatarii in restaurante.In relatiile formale, de zi cu zi nu zambesc niciodata.Nu e o discriminare fata de europeni.
La inceput te simti frustrat, crezi ca au ceva cu tine.Dupa aceea observi ca asa se poarta si ei intre ei.
Noi suntem obisnuiti cu acel zambet la pachet cu politetea formala.Pur si simplu o diferenta de cultura.Nu sunt niste oameni tristi, sunt normali, ca si noi.Si dupa cateva zile iti dai seama ca este mai multa sinceritate in atitudinea asta.

Niciun comentariu:

Despre copii, etapele de dezvoltare si artă

  Un post mai atipic pentru blogul meu. Am ales sa scriu asta fiindca de curand am inceput un curs de artă pentru copii și am cu ocazi...